Expériences de traduction ...
Blog de Michel Politis, Professeur au Département de Langues Étrangères, de Traduction et d'Interprétation de l'Université ionienne (Corfou - Grèce)

Πέμπτη 11 Μαΐου 2017

"ΑΝΟΙΞΗ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΩΝ ΦΑΙΑΚΩΝ", της Ελένης Πολίτη, Κέρκυρα, 7.5.2017 (*)

ΑΝΟΙΞΗ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΩΝ ΦΑΙΑΚΩΝ
της Ελένης Πολίτη, Κέρκυρα, 7.5.2017 (*)


Σαν ξημέρωσε και άνοιξα το μισανοιγμένο παραθύρι μου,
ένα γλυκό αεράκι μου έφερε
το άρωμα των ανθισμένων λουλουδιών.
Ήρθε πάλι η Άνοιξη και η ψυχή μου γέμισε χαρά,
αισιοδοξία και ελπίδα, για το σήμερα, το αύριο και καθημερινά.
Σαν ξημέρωσε, η πρώτη ηλιαχτίδα
μπήκε από το μισανοιγμένο παραθύρι μου,
και ένα μικρό πουλάκι φάνηκε να με περιμένει
και γλυκά μου σφύριξε και χάρηκε η ψυχή μου.
Σαν να μου έλεγε, σήκω σε περιμένουν τα παιδιά,
τα γέλια τους και τα σφιχταγκαλιάσματά τους.
Αχ! Θεέ μου νάταν πάντα Άνοιξη,
να βλέπω τα λουλούδια και τα παιδιά,
να παίζουν, να γελούν και η ψυχή μου χαρούμενη όπως είναι,
να λέει, Άνοιξη, μείνε παντοτινά.
Να βλέπω τα ανθισμένα πολύχρωμα λουλούδια,
τα κλαδιά των δέντρων να πρασινίζουν
και τα πρώτα χελιδόνια,
να χορεύουν πάνω στο γαλανό ουρανό.
Και πιο πέρα η θάλασσα
με το βαθύ της μπλε χρώμα να μας λέει, ελάτε.
Ελάτε να δείτε τις βάρκες και τα θαλασσοπούλια
που χορεύουν ρυθμικά,
ξωπίσω από τα πλοία που φεύγουνε και έρχονται από μακριά.
Και νάσου πιο πέρα
το παλιό μας φρούριο με τον φάρο παρά δίπλα,
να καλεί τον κόσμο να πάει να το δει .
Τι μαγεία είναι αυτή! Τι χρώματα ζωηρά!
Ποιο νησί να είναι αυτό, με το ψηλό καμπαναριό,
που φαίνεται όπου κι αν σταθείς;
Ποιο ευλογημένο μέρος είναι αυτό,
που ο Θεός το χρωμάτισε,
με όλα τα χρώματα του κόσμου αυτού;
Είναι το νησί των Φαιάκων, η ξακουστή Κέρκυρά μας,
που ο Άγιος Σπυρίδων από ψηλά
θα το προφυλάσσει παντοτινά.
Ελάτε από Βορά και Νότο, Δύση και Ανατολή
και θα χαρείτε σαν το δείτε από μακριά και από κοντά.
Χελιδόνια, θαλασσοπούλια δείξτε το δρόμο,
σε όλους εμάς που έτυχε ναρθούμε μια φορά
και θέλουμε να ξαναρθούμε
και να ζήσουμε εδώ παντοτινά. 

(*)  Αφιερωμένο στον πατέρα μου Ιατρό-Ογκολόγο Αλέξανδρο Πολίτη

Δεν υπάρχουν σχόλια: